Перед початком уроку:
• Готуйтеся!
• Ретельно вивчайте матеріал.
• Не бійтеся наближення тестування,
контрольної роботи, підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність
своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
• Потрібно добре виспатися в ніч перед
тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Відведіть собі час із запасом, особливо
для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою,
підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
• Розслабтеся перед тестом, контрольною
роботою, підсумковою атестацією.
• Не прагніть повторити весь матеріал в
останню хвилину.
• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб
не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не
хвилюйтеся.
Під час уроку:
• Уважно прочитайте завдання.
• Розподіліть час на виконання завдання.
• Сядьте зручно.
• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і
приступайте до наступного.
• Не панікуйте, коли всі починають здавати
свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових
балів.
14.Перевіряйте з сусідом по парті роботи
один одного, це сприяє розвитку уваги.
15.Щоб привернути свою увагу до матеріалу
уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
16.Більше працюй з підручниками, оскільки
це тренує увагу.
17.Не поспішай при зміні видів роботи.
Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть
виникати помилки.
18.Не намагайся робити багато справ
одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
19.Враховуй, що ступень і обсяг уваги
пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається,
викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
20.Вигадай свій власний жест (по коліну
плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів
допоможе тобі відновити її концентрацію.
21.Знаходь чинники, які сприяють
підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
22.Враховуй вплив природних чинників: в
дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити
більше часу (повторень) для виконання завдань.
4.
Сміх
допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають
занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте
побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.
5.
Намагайтесь
побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте,
як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ
дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.
6.
Хваліть
і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й
заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.
7.
Поважайте
свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати
участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до
думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким
чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по
відношенню до дитини.
8.
Плануйте
розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо
дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
9.
У
кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся
виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти
можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого –
відміняється.
10. Не забувайте про власні потреби! Коли
батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам
бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить
Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете
накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на
кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.
(за матеріалами Фонду "Нічиї діти" (Польща),
розроблених на основі NSPCC публікації "Як стати
кращими батьками", Лондон, 2002)