Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять:
забрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити,
папір, олівці і т.п. Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для
занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну
активність. Не треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори,
досить якоїсь картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і
самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу.
Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно складати план.
Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в
залежності від цього максимально завантажити ранкові або, напроти, вечірні
години.
Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме
сьогодні буде вивчатися. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні
будете учити, які саме розділи якого предмета.
Звичайно, добре починати – поки не втомився, поки свіжа голова – з самого
важкого, з того розділу, що гірший за все. Але буває і так, що знайомитися не
хочеться, у голову нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку
корисно почати, навпроти, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам
найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.
Обов’язково варто чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять,
потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити
зарядку.
Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і
запам’ятати напам’ять весь підручник. Корисно повторювати матеріал з питань.
Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви
знаєте з цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу
увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і
виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після
цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, - це
опорні пункті відповіді.
Наприкінці кожного дня підготовки варто перевірити, як ви засвоїли
матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей
день.
7. Спочатку спробуй
зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
8. Якщо матеріал,
який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі
частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
(Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).
9. Не залишай
підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це
потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи
навантаження.
10. Готуючись до
усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й
запам'ятати матеріал.
11. Складай план
усної відповіді.
12. Перевіряй себе.